یکشنبه ۱۳ خرداد ۰۳

مروری بر راهنمای خطی

فروش قطعات CNC با بهترین کیفیت و پایین‌ترین قیمت!

مروری بر راهنمای خطی

Redi-Rai یک جایگزین عالی برای ریل پروفیل است که در آن به سرعت بالا، دقت و بارگذاری متوسط نیاز است. استحکام، سهولت نصب و مقاومت در برابر خوردگی را ارائه می دهد و آن را به راه حل کامل حرکت خطی در طیف گسترده ای از کاربردها مانند اتوماسیون، انتقال ماشین و جابجایی مواد تبدیل می کند. ریل های آلومینیومی برای طراحی قوی و در عین حال سبک وزن با ریل های فولادی سخت ادغام شده اند. کالسکه ها در برابر آلودگی آب بندی می شوند و با غلتک های دو ردیفه یاتاقان که روی ذرات می لغزند مهندسی شده اند. Redi-Rail یک جایگزین عالی برای ریل پروفیل است که در آن به سرعت بالا، دقت و بارگذاری متوسط نیاز است.

این یکی از چندین مقاله ای است که ویژگی ها و ویژگی های سیستم های خطی Redi-Rail را بررسی می کند. در این مقاله مروری مختصر با تمرکز بر گزینه‌های جدید کالسکه‌های 4 و 5 چرخ و پیامدهای آنها بر بارهای کنسولی و هزینه ارائه می‌کنیم. راهنماهای خطی Redi-Rail از یک نوار لغزنده یا کالسکه سوار بر ریل آلومینیومی اکسترود شده تشکیل شده است. ریل های آلومینیومی برای طراحی قوی و در عین حال سبک وزن با ریل های فولادی سخت ادغام شده اند. آنها همچنین برای کاربردهای طولانی قابل اتصال هستند و طراحی محکم با استحکام و دقت را تضمین می کنند. موازی دویدن برای طول ریل راهنما تا 001/0 ± (025/0 میلی متر) نگه داشته می شود.

لغزنده ها یا واگن های ریل قرمز از آلومینیوم آنودایز شده با دوام با سه، چهار یا پنج غلتک قوسی گوتیک تشکیل شده اند که بین رشته های داخلی گرد ریل خطی به دام افتاده اند. آنها در برابر آلودگی آب بندی شده اند و با غلتک های دو ردیفه یاتاقان که روی ذرات در امتداد ریل سر می خورند مهندسی شده اند. راهنماهای خطی Redi-Rail در اینچ درجه تجاری یا در سیستم های متریک با دقت بالاتر که مجهز به برف پاک کن ها و تنظیم پیش بار جانبی ثبت شده (برف پاک کن ها در سری اینچی اختیاری هستند) در دسترس هستند. کالسکه های 4 و 5 چرخ از بارها و هزینه های کنترل شده سود می برند

این اجزای اضافی هزینه مواد و همچنین افزایش هزینه ساعت کار برای مونتاژ و زمان نصب را افزایش می دهند. با جایگزینی کالسکه چهار یا پنج غلتکی، طراحان اکنون می توانند با اجرای یک کالسکه بلندتر و ریل کوتاه تر صرفه جویی کنند و همچنان به همان نتیجه دست یابند.

Redi-Rail یک جایگزین عالی برای ریل پروفیل است که در آن به سرعت بالا، دقت و بارگذاری متوسط نیاز است. استحکام، سهولت نصب و مقاومت در برابر خوردگی را ارائه می دهد و آن را به راه حل کامل حرکت خطی در طیف گسترده ای از کاربردها مانند اتوماسیون، انتقال ماشین و جابجایی مواد تبدیل می کند. راهنماهای خطی Redi-Rail در قالب های اینچی یا در سیستم های متریک مجهز به برف پاک کن ها و تنظیم پیش بار جانبی ثبت شده در دسترس هستند.

این یکی از دو مقاله ای است که ویژگی ها و ویژگی های سیستم های خطی Redi-Rail را بررسی می کند. در این مقاله ما بر روی تعیین جهت بار، بستن ریل ها و تنظیم پیش بار شما تمرکز می کنیم.

جهت بار

برای اینکه Redi-Rail در صنعت کاربردی خود موفق باشد، نصب سیستم Redi-Rail باید به درستی انجام شود. برای سیستم لغزنده متریک ISO، این فرآیند مختصر شامل ابتدا تعیین جهت بار، بستن ریل ها و سپس تنظیم پیش بارگیری می شود. این اقدامات تضمین می کند که لغزنده تا ظرفیت بار کامل خود استفاده می شود و منجر به طول عمر کامل می شود. با سری اینچ، پیش بارگذاری ثابت تنها گزینه موجود است و بنابراین نمی توان آن را تنظیم کرد. به همین دلیل، این مقاله در درجه اول بر روی سری متریک ISO تمرکز دارد.

جهت گیری بار خود را تعیین کنید، لغزنده های Redi-Rail را می توان با استفاده از ظرفیت بار شعاعی یا ظرفیت بار محوری نصب کرد. با ارجاع به گرافیک محور مختصات، بار اعمال شده در جهت Y از ظرفیت بار شعاعی استفاده می کند. یک بار در جهت Z در شرایط بارگذاری محوری نیرو اعمال می کند.

برای برنامه‌هایی که نیاز به جهت بار شعاعی دارند، دستورالعمل‌های ساده زیر می‌توانند به شما در دستیابی به پتانسیل کامل اسلایدر کمک کنند.

یک نوار لغزنده استاندارد متریک 3 غلتکی دارای یک یاتاقان مرکزی است که بر روی یک لغزنده قابل تنظیم نصب شده است که امکان بارگذاری اولیه را فراهم می کند. پیش بارگیری از کارخانه از پیش تعیین شده است اما قابل تنظیم است. این غلتک با یک طرف ریل تماس خواهد گرفت سری اینچ دارای پیش بارگذاری ثابت است و قابل تنظیم نیست.

غلتک ها در هر انتها برای تماس با طرف مقابل ریل نصب می شوند و اکثر بار را حمل می کنند.

مشخص کنید که لغزنده را در کدام جهت نصب کنید تا دو غلتک آن که برای حمل اکثر بار طراحی شده اند به درستی جهت گیری شوند. در مرحله بعد، فلش ها را روی صفحه لغزنده پیدا کنید. سپس، نوار لغزنده را با فلش‌هایی که در جهت نیرو یا بار وارد شده نشان می‌دهند نصب کنید. این اطمینان حاصل می کند که یاتاقان به ظرفیت بار نامی خود می رسد.

توجه: برخی از نسخه‌های قدیمی‌تر لغزنده‌های Redi-Rail طراحی مشابهی دارند، اما جهت بارگذاری به‌جای دو فلش با دو فرورفتگی روی صفحه لغزنده نشان داده می‌شود.

برای کاربردهایی که نیاز به جهت بار محوری دارند، ریل ها را طوری نصب کنید که کالسکه بار را در جهت محوری (Z) ببیند. با این حال، به خاطر داشته باشید که ظرفیت بار بسیار کمتر از بارگذاری شعاعی است.

بستن ریل ها

در سری متریک، ریل ها دارای سوراخ شمارنده کم عمقی هستند که فاصله بسیار کمی بین شبکه ریل و غلتک ها و برف پاک کن ها ایجاد می کند. بنابراین، سبک صحیح بست، پیچ درپوش سر دکمه ای (BHCS) است. طول بست به این بستگی دارد که کاربر چگونه ریل ها را به ساختار نگهدارنده خود می چسباند.

پیش بارگذاری خود را تنظیم کنید

آخرین مرحله در فرآیند نصب Redi-Rail این است که در صورت لزوم، پیش بار خود را برای واگن های لینیر گاید تنظیم کنید. در حالی که کالسکه ها با یک پیش بارگذاری کارخانه ای عرضه می شوند، شما می توانید بسته به نیاز برنامه خود را تنظیم کنید. در ویدیوی زیر، عملکرد پیش بارگذاری قابل تنظیم جانبی ثبت شده خود را بررسی می کنیم. این طراحی نوآورانه تنظیم آسان جانبی را به شما ارائه می دهد، به خصوص در مقایسه با سایر کالسکه های راهنمای خطی که به ابزارهای تخصصی نیاز دارند. علاوه بر این، طراحی تنظیم جانبی ما نیاز به برداشتن کامل ماشین‌ها، وسایل، یا بارها را قبل از تنظیم پیش‌بار را از بین می‌برد. وقتی احتمال تلاش‌های متعدد برای تنظیم دقیق پیش‌بارگذاری را در نظر بگیرید، به راحتی می‌توانید ببینید که چگونه Redi-Rail می‌تواند زمان و هزینه‌های نصب را به‌طور چشمگیری کاهش دهد.

درک، محاسبه و حفظ عمر رولبرینگ های خطی خود را داشته باشید.

در زیر طراحی پایه بلبرینگ و تمایلات بین رولبرینگ های تک ردیفه و دو ردیفه توضیح داده شده است. پس از تعریف، کمی عمیق‌تر می‌شویم و نحوه محاسبه صحیح احتمال آماری عمر برای طیف وسیعی از راه‌حل‌های بلبرینگ خطی را مورد بحث قرار می‌دهیم. علاوه بر این، ما مطالعه گسترده ای را از طریق یک مقاله سفید با عنوان حقایق در مورد محاسبات عمر بلبرینگ غلتکی ارائه می دهیم. در نهایت، ما چند نکته سریع در مورد چگونگی به حداقل رساندن خوردگی و به حداکثر رساندن طول عمر بلبرینگ های غلتکی ارائه می دهیم.

غلتک تک ردیفه و دو ردیفه در حرکت خطی

کاربردهای حرکت خطی معمولاً دارای نیازهای بار شعاعی و محوری هستند. برای این نیاز دوگانه در کاربردهای بار، PBC Linear هر دو یاتاقان تماس زاویه ای تک ردیفه و دو ردیفه را به مشتریان ارائه می دهد. مزیت اصلی یک یاتاقان تک ردیف، مشخصات باریکتر آن است. در حالی که می‌توان از آنها در کاربردهای محکم‌تر استفاده کرد، مشخصات باریک‌تر آن‌ها تعداد توپ‌های داخل را محدود می‌کند و در نتیجه میزان بارهای شعاعی، محوری و لحظه‌ای را که بلبرینگ می‌تواند تحمل کند کاهش می‌دهد. PBC Linear استفاده از یاتاقان‌های تک ردیفی خود را به برنامه‌های محصول سفارشی محدود می‌کند که در آن بار عامل محدودکننده نیست و پروفایل باریک‌تر بسیار مهم است.

بلبرینگ های دو ردیفه حاوی یک حلقه بیرونی ضخیم هستند که اغلب برای مطابقت با مسیر مسابقه مربوطه ماشینکاری می شود. این بلبرینگ ها عمر طولانی تری را همراه با قابلیت های شعاعی، محوری و بار لحظه ای بالاتر ارائه می دهند.

شماتیکی از ساختار تماس زاویه ای دو ردیفه است و یک ساختار معمولی غلتک توپ دوتایی را نشان می دهد. با استفاده از دو مثال زیر، می‌توانیم راه‌های مختلفی را نشان دهیم که از طریق آن غلتک‌های دوبل می‌توانند با شفت مربوطه تماس بگیرند. به عنوان مثال، یک پروفیل غلتکی 90 درجه با یک مسیر مسابقه 90 درجه مطابقت دارد.

در این سناریو، پروفیل V بار را از طریق یک تماس قطعه خطی از غلتک به ریل منتقل می کند. تماس پاره خط را می توان به عنوان یک منحنی کاملا مستقیم بین دو نقطه تعریف کرد که شامل تعداد بی نهایت نقطه است.

یک پروفیل قوس گوتیک Redi-Rail با شفت گرد مطابقت دارد و از ساختار تماس زاویه ای دو ردیفه در داخل استفاده می کند. تصویر نشان می دهد که چگونه مسابقه بیرونی غلتک بادامک و مسیری که روی آن سوار می شود در دو نقطه در امتداد یک محور خطی به هم می رسند. می بینیم که بار بین غلتک و مسابقه از طریق این دو نقطه تماس بسیار کوچک منتقل می شود. طرح های قوس گوتیک توانایی مقاومت در برابر بارها را از هر جهت و ظرفیت بار لحظه ای نسبتاً بالایی دارند. بر این اساس، یاتاقان هایی که فقط از دو ردیف توپ های چرخشی (یک ردیف در هر طرف بلبرینگ) استفاده می کنند، معمولاً دارای آرایش قوس گوتیک هستند.

سختی شفت و عمر بلبرینگ خطی

عمر یاتاقان معمولاً به عنوان تعداد ساعاتی که یک یاتاقان فردی قبل از اولین شواهد خستگی فلز کار می کند بیان می شود. رتبه بندی عمر معمول برای کاربردهای صنعتی، عمر "L-10" نامیده می شود. عمر L-10 تعداد ساعات کارکردی است که 90 درصد بلبرینگ ها زنده می مانند.

عمر مفید یاتاقان خطی عنصر نورد می تواند تحت تأثیر متغیرهای زیادی باشد. یکی از عوامل مهمی که باید در نظر گرفت، سختی شفت یا سطح در حال اجرا است. در اینجا توضیح و محاسبه ای برای چگونگی تغییر طول عمر یاتاقان با سختی شفت ارائه شده است.

سختی بهینه برای یک شفت گرد، ریل V-Guide یا دیگر مسیرهای خطی که همراه با بلبرینگ المنت نورد فولادی است Rc60 است. اگر سختی کمتر از این عدد در مقیاس راکول باشد، عملکرد می تواند تا حد زیادی تحت تاثیر قرار گیرد. این در فرمول استاندارد برای محاسبه عمر بلبرینگ در نظر گرفته شده است. با استفاده از نمودار، ابتدا fH یا ضریب سختی را می توان تعیین کرد و سپس به فرمول عمر متصل کرد تا سطح شافت نرم تر را در نظر بگیرد

مشتریان می توانند از تصورات غلط قبلی در صنعت جلوگیری کنند و نحوه محاسبه صحیح احتمال آماری عمر را برای طیفی از راه حل های خطی یاتاقان غلتک کشف کنند. کاغذ سفید عمیق محاسبات عمر بلبرینگ غلتکی ما یک رویکرد تحلیلی دقیق برای محاسبه عمر ارائه می دهد و برای ارائه طراحی شده است. مهندسین هنگام استفاده از طیف وسیعی از راه حل های حرکت خطی ما برای کاربردهایشان، اطمینان دارند.

همه عوامل و فرمول‌ها بر اساس داده‌هایی هستند که در طول زمان توسط منابعی مانند سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) و همچنین اعضای آن که شامل مؤسسه استاندارد ملی آمریکا (ANSI) هستند، اما محدود به آن نمی‌شوند، اثبات شده‌اند.

کاغذ سفید محاسبات عمر بلبرینگ غلتکی

خوردگی فرسایشی یک چرخ V-Guide یا سایر انواع رولبرینگ فولادی در یک سیستم حرکت خطی نشانه ای از عدم روانکاری نامناسب یا کامل است. علامت اصلی که باید به دنبال آن باشید تغییر رنگی است که به صورت زنگ زدگی ظاهر می شود. این اغلب اولین علامت خوردگی فرسایشی خواهد بود و می تواند به هشدار و از بین بردن خرابی زودرس در سیستم حرکت خطی شما کمک کند. این ماده زنگ زده در واقع زباله های سایش است که در سطح میکروسکوپی از مسابقات فولادی جدا می شود. این آسیب به سطح تماس به یک ساییدگی ساینده تبدیل می‌شود که سرعت سایش را افزایش می‌دهد، جلوی اثرات روان‌کاری را می‌گیرد و منجر به فرسودگی و خرابی بیشتر سیستم می‌شود.

راه حل برای خوردگی فرتوت نیاز به روانکاری مناسب در نصب اولیه راه‌های مسابقه دارد. روان کننده های اضافه شده می توانند به حفظ مقدار لازم روغن کاری در مسیرهای مسابقه در طول زمان کمک کنند. هنگام استفاده از یک سیستم یاتاقان فولادی روی فولاد، روانکاری عنصر کلیدی است که می تواند عمر مفید یاتاقان را ایجاد یا خراب کند.
منبع:pbclinear

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.