یکشنبه ۱۳ خرداد ۰۳

ویژگی های تجهیزات صنعتی

فروش قطعات CNC با بهترین کیفیت و پایین‌ترین قیمت!

ویژگی های تجهیزات صنعتی

 

هنگام افزودن یک ویژگی لینیرگاید به یک قطعه از تجهیزات صنعتی باید عوامل متعددی در نظر گرفته شود. در میان اینها نوع محصول راهنمای خطی و اجزای موجود در تجهیزات راهنمای خطی هستند

ویژگی هایی که باید روی آن نصب شود محصولات راهنمای خطی سنتی مانند یاتاقان های ساده، یاتاقان های خطی و ریل های پروفیلی

همه ویژگی ها و الزامات نصب متفاوتی دارند، اگرچه همه به ماشینکاری و کار بیشتری نیاز دارند. تجهیزات صنعتی، از جمله اکتشاف روش های مرسوم نیز به عنوان جایگزین های جدیدتری که می توانند مزایای مونتاژ را ارائه دهند.

سیستم های راهنمای خطی

ویژگی های راهنمای خطی الزامات رایج در تجهیزات صنعتی است که دارای عناصر متحرک، مانند مراحل ترجمه. ویژگی های راهنمای خطی وزن و بارهای وارده خارجی (یعنی بار محموله) را در هنگام حرکت تحمل کنید.

المان‌ها و حرکت صاف و کم درگ در طول مسیرهای مورد نظر را تضمین کنید.

افزودن ویژگی های راهنمای خطی به یک قطعه از تجهیزات صنعتی می تواند اضافه کند.

پیچیدگی طراحی و ساخت سیستم‌های جدید و مقاوم سازی واحدهای موجود برای اینکه راهنماهای خطی به یک تجهیزات اضافه شوند، باید ویژگی ها یا اجزایی در آن وجود داشته باشد.

عناصر ثابت و متحرک تجهیزات برای اجزای راهنمای خطی که باید بر روی آنها نصب شوند. معمولا، چنین اجزا و ویژگی هایی از قبل وجود ندارند و نیاز به طراحی و ساخت اضافی و خاص دارند.

کار کردن ترکیب ویژگی های راهنمای خطی در تجهیزات ساخته شده از اکستروژن های می تواند

تا حدودی آسان‌تر است زیرا شکاف‌های T ویژگی‌های از قبل موجود هستند که می‌توان از آنها برای نصب ریل‌های راهنمای خطی استفاده کرد.

اکستروژن پروفیل اسلات T یک انتخاب محبوب در میان سازندگان تجهیزات است

و طراحان ساخت تجهیزات صنعتی، قاب و سازه های. اکستروژن های  و سخت افزار مرتبط با آنها فراهم می کنند

کاربرانی با گزینه های نصب مدولار که امکان سریع و آسان را فراهم می کند

مونتاژ. شکاف های T با طول پیوسته، در ترکیب با بست های نصب شده با اسلات T که به طور خاص طراحی شده اند اما به راحتی در دسترس هستند و لوازم جانبی، سازندگان و طراحان تجهیزات را ارائه دهند امکانات تقریبا بی پایان در موقعیت نصب و طراحی از اجزای سیستم آنها آنها نسبتاً ارزان هستند، به آسانی از تولید کنندگان متعددی در دسترس است و در آن ارائه می شود طیف گسترده ای از اشکال و اندازه برای دیدار با انواع کاربر خاص الزامات. در بسیاری از موارد، تنها کار ماشینکاری مورد نیاز است. اکستروژن ها متناسب با برنامه های کاربردی هستند که آنها را برش می دهد

​ طول های خاص برنامه در نتیجه، اکستروژن ها می توانند بسیاری از قاب بندی ها و عملکرد نصب قطعات به عنوان قطعات تجهیزات طراحی شده و ماشینکاری سفارشی، اما با مواد کمتر، هزینه های طراحی و ساخت محصولات راهنمای خطی سنتی تفاوت های فیزیکی بین محصولات راهنمای خطی محبوب مانند یاتاقان های ساده، یاتاقان های خطی و پروفیل ریل ها بر ویژگی ها و الزامات نصب آنها تأثیر می گذارد. در نتیجه، انتخاب راهنمای خطی محصولات می توانند بر پیچیدگی و تلاش مورد نیاز برای افزودن ویژگی های راهنمای خطی به یک قطعه از تجهیزات تأثیر بگذارند.

بلبرینگ های خطی و یاتاقان های ساده یاتاقان های خطی و رایج ترین یاتاقان های ساده به شکلی شبیه هستند

لوله های گرد کوتاه و روی شفت های ریلی ساده و گرد اجرا می شوند. این نوع شفت ها معمولاً نمی توانند به راحتی یا مستقیماً نصب شوند به اجزای تجهیزات معمولی، حتی آنهایی که از اسلات T ساخته شده اند.

اکستروژن شفت های ریلی گرد  معمولاً نیاز دارند میانی، بلوک های نصب بتنی مخصوص طراحی شده به منظور به یک سطح نصب متصل شده است. علاوه بر نیاز به اضافی اجزاء و کار طراحی و ساخت، ریل گرد می تواند فقط در قسمت هایی که یاتاقان ها نصب می شوند یا پشتیبانی می شوند معمولاً در انتهای ریل نیازی به سفر نیست.

این می تواند سیستم های بار بالا و طول سفر طولانی را غیرممکن کند از آنجایی که دهانه های شفت طولانی و بدون پشتیبانی می تواند قابل توجه باشد انحراف حتی تحت بارهای سبک. بلبرینگ ها نیز اغلب نیاز دارند بلوک های نصب میانی و ویژه طراحی شده برای اتصال محموله تجهیزات سیار مثلا لوله ای شکل خطی و ساده یاتاقان ها برای نصب نیاز به سوراخ های استوانه ای دارند و همچنین به طور کلی نیاز دارند.

حلقه های محکم برای محدودیت مشخصات سیستم های ریلی ریل ها و بلوک های کشویی در سیستم های ریلی پروفیلی تقریباً مستطیل شکل هستند. پروفیل های مقطعی و سطوح نصب صاف. این اجازه می دهد ریل هایی که به راحتی روی شکاف های T یا هر سطح صاف دیگری روی آن نصب می شوند دستگاه با مجموعه مناسب از سوراخ های نصب. بر خلاف دور ریل های مورد استفاده برای بسیاری از یاتاقان های خطی و ساده، ریل های پروفیلی را می توان در تمام طول آنها محکم کرد و حمایت کرد که استحکام و استحکام آنها را افزایش می دهد. بلوک های ریل پروفایل قطعات نصب شده برای داشتن طراحی و ساخت ساده تر الزامات نسبت به موارد طراحی شده برای بسیاری از خطوط خطی و ساده بلبرینگ ها با این وجود، تلاش طراحی سفارشی همچنان مورد نیاز است اطمینان حاصل کنید که اجزای نصب بار به اندازه مناسب هستند و سوراخ های نصب را برای مطابقت با سوراخ های مورد نظر قرار داده است.

بلوک های ریلی پروفیل اگر سیستم هدایت خطی به بیش از یک نیاز داردبلوک و ریل، سوراخ های نصب نیز باید به گونه ای قرار گیرند که مطابقت داشته باشند دهانه های مورد نظر آنها ساخت این پایه های محموله سفارشی در صورت نیاز، قطعات می توانند به سرعت پیچیده و پرهزینه شوند بلوک های متعدد و دهانه های بزرگ بین آنها را در خود جای دهید.

تراز ریلی پروفایل

سازندگان و طراحان تجهیزات گاهی اوقات نیاز به سیستم های راهنمای خطی در تجهیزات خود دارند تا ویژگی داشته باشند

جفت ریل موازی برای برآوردن الزامات محموله خاص طراحی، مانند ظرفیت بار بالا و سختی ویژگی ها، و همچنین دهانه بار گسترده. در چنین سیستم های جفتی، تراز موازی دقیق ریل ها برای عملکرد مناسب، صرف نظر از نوع محصول راهنمای خطی، ضروری است. ناهماهنگی موازی می تواند باعث شود

یاتاقان ها در سیستم های هدایت کننده بلبرینگ های خطی و ساده و بلوک ها در سیستم های ریل پروفیل) به عنوان محموله حرکت می کند. انواع محصول راهنمای خطی که در بالا توضیح داده شد، عموماً دارای ویژگی هایی نیستند که امکان موازی سازی آسان را فراهم کند

تراز زمانی که در آرایش های جفت استفاده می شود. تراز موازی به طور کلی باید با تراز ماشینکاری انجام شود

ویژگی های سطح اجزای نصب راهنمای خطی، ساخت اجزای تجهیزات اضافی به طور خاص برای تراز، یا استفاده از جک های تراز اختصاصی هنگام مونتاژ جفت های ریل و واگن درتجهیزات.

سوراخ های نصب

سطح نصب روی تکیه گاه مسیر تک لبه عمدتاً مسطح است اما دارای یک پله بیرون زده تقریباً در یک خط است.

با سوراخ های نصب آن، که به عنوان یک ویژگی تراز استفاده می شود. هنگامی که تکیه گاه آهنگ تک لبه روی آن مونتاژ می شود.

یک شیار T، لبه تراز در کانال شیار T وارد شده و در مقابل لبه شیار T در مقابل آن ثبت می شود.

مسیر برای اطمینان از موازی بودن مسیر و جلوگیری از حرکت حتی در هنگام قرار گرفتن به بارهای شعاعی بالا برای جفت تکیه گاه آهنگ تک لبه که در شکاف های T موازی مونتاژ شده اند، این ویژگی طراحی مونتاژ سریع و آسان را با موازی کاری مطمئن امکان پذیر می کند.

تکیه گاه های مسیر تک لبه را نیز می توان بر روی اجزای تجهیزات با سطوح صاف مونتاژ کرد، مشروط بر اینکه کانال مناسب برای قرار دادن لبه تراز و سوراخ های نصب در سطح ماشین کاری می شود. در حالی که ضرورت یک کانال ماشینکاری شده برای تطبیق پشتیبانی از مسیر k تک لبه ممکن است در مقایسه با ریل پروفیلی  که به چنین ویژگی نیاز ندارد، در مقایسه با در دراز مدت، فقدان ویژگی های تراز در ریل های پروفیل، هم ترازی جفت را در سیستم هایی که بسیار دشوارتر می کند.

چرخ‌های راهنما، اجزای مرتبط و کیت‌های ترمز نیز روی صفحه چرخ نصب می‌شوند.

توسط کاربران با ابزارهای دستی ساده ساخته می شود و نیاز را نفی می کند هر قطعه طراحی و ماشین کاری شده توسط کاربر. طراحی مبتنی بر اسلات T همچنین تغییرات را به راحتی و به سرعت انجام می دهد. برای به عنوان مثال، اگر عرض صفحه چرخ نیاز به تغییر داشته باشد، این می تواند باشد با کوتاه کردن صفحه چرخ موجود انجام می شود. اگر گسترده تر صفحه چرخ مورد نظر است که دارای یک برش جدید به میزان مورد نیاز است طول و نصب مجدد اجزای چرخ روی آن می تواند باشد

به راحتی تکمیل شد اگر موقعیت نصب محموله بر روی صفحه چرخ باید عوض شود، این را می توان به سادگی انجام داد

انتقال سخت افزار اسلات T برای نصب محموله به مکان های جدید در شیارهای T صفحه چرخ یا با تغییر سخت افزار نصب در مقابل، اجرای هر یک از این نوع تغییرات زمانی که دیگر انواع محصول ریل و واگن استفاده می شود که به موارد بیشتری نیاز دارد.

طراحی مجدد و ساخت مجدد محموله زمانبر و پرهزینه طیف گسترده ای از انواع محصولات حرکت خطی برای سازندگان و طراحان تجهیزات صنعتی در دسترس است.

ویژگی های راهنمای خطی به سیستم های آنها یک محصول به درستی انتخاب شده می تواند زمان، هزینه و دشواری سیستم را کاهش دهد.
منبع:bwc

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.