جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

اینورتر خورشیدی چیست و چه کاربردی دارد؟

فروش قطعات CNC با بهترین کیفیت و پایین‌ترین قیمت!

اینورتر خورشیدی چیست و چه کاربردی دارد؟

 

خورشیدی خانگی به DC به AC بستگی دارد، از آنجایی که استفاده از انرژی خورشیدی به دلایل مختلف در حال افزایش است، بسیاری از مردم تعجب می کنند که اینورتر خورشیدی چیست و چه کاری انجام می دهد؟

اگر به استفاده از انرژی خورشیدی برای بخشی یا بخشی از خانه خود فکر کرده اید، احتمالاً با این اصطلاح برخورد کرده اید.

افرادی که به یک سیستم پنل خورشیدی متصل می‌شوند تعجب می‌کنند که اینورتر خورشیدی چیست و مبدل dc به ac چیست و اینورتر چه کاری انجام می‌دهد، به امید یافتن اطلاعاتی که مبدل انرژی خورشیدی را برای خانه توضیح می‌دهد.

انرژی خورشیدی برای خانه شما به تغییر جریان مستقیم (DC) به جریان متناوب (AC) بستگی دارد.

اینورترهای خورشیدی جریان مستقیم (DC) الکتریسیته تولید شده توسط پنل را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کنند که می تواند توسط سیم کشی خانه شما استفاده شود.

علاوه بر این، انرژی AC برای تامین انرژی زیرساخت ها و صنایعی که کار می کنند مورد نیاز است.

توانایی تبدیل انرژی DC به انرژی AC، اینورتر خورشیدی را در سیستم انرژی خورشیدی اساسی می‌سازد، زیرا جریان الکتریکی را هر زمان که تولید اضافی وجود داشته باشد (در برخی موارد) مدیریت می‌کند.

علاوه بر این، یک اینورتر خورشیدی با همسو کردن استفاده با شرایط از راه دور و تغییرات تقاضا، خروجی خورشیدی را افزایش می‌دهد.

اینورتر خورشیدی چیست؟

اینورتر انرژی خورشیدی که به عنوان اینورتر فتوولتائیک (PV) نیز شناخته می‌شود، یک مکانیسم سیستم خورشیدی است که برق DC را از پانل‌ها به برق متناوب قابل استفاده تبدیل می‌کند.

همانطور که در جستجوی انرژی خورشیدی هستید، ممکن است در مورد یک اینورتر خورشیدی تک فاز شنیده باشید که به معنای اتصال یک سیم برق به خانه شما است.

این همچنین به این معنی است که با یک تک فاز، شما به یک اینورتر خورشیدی تک نیاز دارید. اینورترهای انرژی خورشیدی به شما امکان می دهند AC قابل استفاده از خورشید دریافت کنید.

اینورتر خورشیدی چه کاری انجام می دهد؟

همانطور که قبلا ذکر شد، اینورتر برای سیستم انرژی خورشیدی ضروری است. یک اینورتر DC را به انرژی AC تبدیل می کند.

اینورتر به عنوان ابزاری برای تبدیل DC به انرژی قابل استفاده، به ایجاد الکتریسیته قابل استفاده برای تامین انرژی خانه ها و صنایع کمک می کند. 2 اغلب با یک کنترل کننده شارژ ترکیب می شود تا جریان مستقیم به ذخیره سازی (باتری ها) منتقل شود.

با این حال، ولتاژ در DC نه تنها در یک جهت بلکه بدون وقفه است. در مقابل، هنگامی که جریان در AC باشد، جریان دو جهته است زیرا از مثبت به منفی تغییر می کند.

بنابراین، اینورتر را می توان یک مبدل در نظر گرفت زیرا انرژی DC را به برق AC تبدیل می کند در حالی که به سرعت ورودی DC را تغییر می دهد. با این وجود، بین اینورتر و مبدل تفاوت وجود دارد.

اگرچه یک مبدل می تواند جریان را از AC به DC تغییر دهد، اینورتر انرژی DC را به AC تبدیل می کند.

یک اینورتر می تواند عملکردهای انرژی خورشیدی را نظارت کند و به صاحب خانه ها از قطع برق هشدار دهد. علاوه بر این، اینورترهای پیشرفته تر می توانند حتی با قطع برق کار کنند.

چرا سلول های خورشیدی به اینورتر نیاز دارند؟

سلول های خورشیدی به اینورتر خورشیدی برای تبدیل برق DC به انرژی AC برای تامین انرژی خانه ها و صنایع نیاز دارند.

اگرچه سلول های خورشیدی انرژی DC تولید می کنند، اما نمی توانند به تنهایی برق شبکه را تامین کنند. بنابراین، یک اینورتر خورشیدی با تبدیل آن به انرژی AC، سازگاری برق تولید شده را تضمین می کند.

سلول های خورشیدی برای نشان دادن مصرف برق و تولید به یک اینورتر نیاز دارند. اینورتر همچنین می تواند از خانه شما در برابر بار اضافی در هنگام قطع برق محافظت کند.

اینورتر خورشیدی چگونه کار می کند؟

اینورتر خورشیدی بخش ارزشمندی از سیستم انرژی خورشیدی است، اما اینورتر خورشیدی چگونه کار می کند؟ اینورتر خورشیدی DC تولید شده توسط پانل ها را به انرژی AC قابل استفاده تبدیل می کند.

لوازم خانگی شما به جای DC به AC نیاز دارند. بنابراین، اینورتر خورشیدی باید توان DC جمع آوری شده توسط پانل های شما را تبدیل کند. برق متناوب برای تامین برق لوازم خانگی و اکثر ماشین های صنعتی مورد نیاز است.

آیا انرژی خورشیدی به اینورتر DC به AC بستگی دارد؟

تعیین اینورتر DC به AC می تواند به شما در درک اینورتر خورشیدی کمک کند.

اینورتر DC به AC DC را به AC تبدیل می کند. هنگامی که جریان DC است، جریان انرژی یک جهته است. با این حال، در AC، جریان از ترمینال مثبت به ترمینال منفی تغییر می کند. حرکت جریان در یک جهت منجر به تولید انرژی DC می شود.

پنل های خورشیدی جریان را به اینورتر خورشیدی انباشته و تامین می کنند و DC را به برق قابل استفاده تبدیل می کنند. بنابراین، دانستن نحوه سیم کشی پانل های خورشیدی برای اطمینان از عملکرد مناسب منظومه خورشیدی بسیار مهم است.

یک سیستم عملکردی متکی به سیم‌کشی مناسب پانل‌های خورشیدی به اینورتر است که برق DC را به AC تبدیل می‌کند. سیم‌کشی پانل‌های خورشیدی می‌تواند به صورت موازی یا سری باشد.

پنل های خورشیدی دارای پایانه های مثبت و منفی هستند. بنابراین، هنگام سیم کشی پانل های خورشیدی به صورت سری، سیم ترمینال مثبت یک پنل باید به ترمینال منفی پانل بعدی متصل شود.

چالش سیم کشی سری این است که پنل های خورشیدی سایه دار بر جریان تاثیر می گذارد.

سیم کشی موازی پیچیده تر است. بنابراین، سیم کشی موازی تمام پایانه های مثبت را به یک سیم واحد متصل می کند در حالی که منفی ها به سیم دیگری متصل می شوند.

کیت پنل خورشیدی با باتری و اینورتر

کیت های پنل خورشیدی مختلفی وجود دارد، اما کیت پنل خورشیدی با باتری و اینورتر محبوب است زیرا به شما در شروع فرآیند نصب کمک می کند. کیت پنل خورشیدی با باتری دارای یک یا چند باتری است که به صورت موازی یا سری با استفاده از انواع کانکتورهای پنل خورشیدی مانند آمفنول و MC4.4 متصل می شوند.

هدف باتری این است که در صورت قطع برق یا کاهش بار، پشتیبان گیری مداوم ارائه دهد. باتری همچنین به پنل های خورشیدی اجازه می دهد تا انرژی AC را به بارهای خاصی در هنگام قطع برق تامین کنند.

به طور مشابه، کیت پنل خورشیدی با یک اینورتر برای خورشیدی روی شبکه مفید است. اینورتر می تواند برق ورودی از خورشید را به انرژی قابل استفاده تبدیل کند

علاوه بر این، اینورتر می تواند انرژی شما را بهینه کند، بهره وری سیستم را نظارت کند و با شبکه برق ارتباط برقرار کند.

بر اساس قیمت اینورتر همچنین می تواند خطاهایی را که می تواند به سیستم شما آسیب برساند را شناسایی کند. تخریب و پیری منظومه شمسی شما می تواند باعث نقص های الکتریکی مانند قوس و خطا شود.

در صورت بروز این خطاها، اینورتر می تواند به طور خود به خود مشکل را تشخیص داده و خاموش شود و از کل سیستم انرژی خورشیدی محافظت کند. بنابراین، هنگام انتخاب یک کیت، برای اطمینان و کارایی، از پنل خورشیدی با باتری و اینورتر استفاده کنید.

اینورتر برق برای خانه

اینورترهای قطبی خورشیدی مختلفی وجود دارد. با این حال، اینورتر برق برای خانه تحت تأثیر متغیرهای مختلفی قرار می گیرد. هدف از مصرف انرژی خورشیدی شما، دستورالعمل های کاربردی منطقه مسکونی، ساخت، فراوانی سایه و پیچیدگی سقف شما.

به عنوان مثال، اگر به دنبال یک اینورتر مقرون به صرفه هستید، یک اینورتر رشته ای مناسب است. سقف خانه شما یک طرح اولیه دارد و در طول سال نور خورشید ثابتی دارد.

تعدادی اینورتر خورشیدی که بر روی دیوار نصب می شوند.

از طرف دیگر، میکرو اینورتر و بهینه‌سازهای برق برای خانه‌هایی با سقف پیچیده مناسب هستند و حداکثر توان خروجی را می‌خواهید.

اینورتر هیبریدی برای افرادی که به فکر استفاده از انرژی خورشیدی برای شارژ وسیله نقلیه الکتریکی خود (EV) هستند یا افرادی که علاقه مند به گزینه های ذخیره انرژی هستند، ایده آل است.

بهترین اینورتر برای خورشیدی (پانل خورشیدی میکرو اینورتر)

بررسی مشکل اینورتر خورشیدی می تواند به شما در تعیین بهترین اینورتر برای خورشیدی کمک کند. هنگام جستجوی بهترین اینورتر خورشیدی عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود. تمرکز بر قیمت و کارایی ضروری است.

بنابراین بهترین اینورتر خورشیدی مقرون به صرفه و کارآمد است. در درجه اول، میکرو اینورترها نسبت به انواع دیگر اینورترها هزینه بیشتری دارند

با این وجود، برخلاف اینورترهای رشته ای، خورشیدی میکرو اینورتر قابل اعتماد و بادوام است. به عنوان جدیدترین اینورتر خورشیدی، عملکرد بالایی ارائه می دهد و برای صاحبان خانه هایی که علاقه مند به حداکثر تولید خورشیدی هستند مناسب است.

این برای املاک با سقف های پیچیده، به ویژه آنهایی که دارای دودکش یا شیروانی هستند که باعث ایجاد سایه می شوند، ایده آل است.

الگوهای سایه و مکان خانه شما بر کارایی اینورترهای خورشیدی تأثیر می گذارد. در این مورد، اینورترهای رشته ای کارآمدتر هستند زیرا برای مناطقی با نور خورشید سازگار هستند. بهینه سازها و میکرو اینورترها برای خواصی با سقف های پیچیده یا مناطق سایه دار ایده آل هستند.

 منبع:billiontrees

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.